TRUE



" If you love somebody, let them go. If they return, they were always yours. If they don´t they never were."

GRILLAT





älskar, bokstavligen älskar när korvarna har "exploderat"

Tjena nixen! Ikväll stod grillning på menyn. Grillade korv. Gissa vem som var Grillmästare idag? Jo, jag! Måste säga att jag är grym på att grilla... eller inte, grilla det suger jag faktiskt på. Händer att det bli bränd mat som jag grillar. Läste precis igen de jag hade mixat ihop och såg att det stod grill.... väldgit ofta. Räknade hur många gånger jag hade skrvit det och det blev hela 6 gånger på två rader? haha.

inbjudan

God dag! Hemskt att gå i skolan när de är såhär varmt ute, man dör under lektionerna! Funderar just nu på om jag ska ta med mig musik och sätta mig en stund ute i solen, nu när vi äntligen har lite värme. Hörde ju att det skulle regna nästa vecka, men hoppas verkligen att det inte stämmer ett dugg! Ikväll måste jag även skicka ut inbjudningar till min konfirmation som är den 29 maj. Jag har inte "orkat" eller haft lusten att göra det så har skjutit fram de hela tiden, men idag måste jag se till att få ut dem. Har inte mycket mera att säga/skriva så... puss ♥

avis


blackberry torch

Helt sjuk, jag har alltid ( inte alltid men nästan alltid) velat ha en blackberry och idag när jag kom hem så hade mamma fått en från sitt jobb, hon har tidigare haft en blackberry men NU fick hon den jag ville ha! eller en av dem jag vill ha, har några andra som också ligger på toppen av min blackberry lista. Så gissa om jag är avundsjuk... ahh. helt sjukt hur orättvist saker och ting kan vara. Men jag får väl helt enkelt leva med de...

massa


saknar dig, vännen!

Hej igen! Har en massa som ska göra nu, känner jag och de som känner mig vet att jag lätt får panik, och blir helt ivrig. Så ska skynda mig med detta inlägget sedan ska jag sätta på en bra låt och börja städa mitt rum, de ser ut som ett ...... ja, jag vet inte vad, hemskt är det iaf. Måste även räkna lite matte, duscha, logga och hämta en sak hemma hos en kompis. Bäst att jag börjar nu!  vi ses,  puss ♥

PLANERAR


känner mig jättetråkig, med mina bilder, men har absolut inga roliga. Får se till att fixa fram lite nya bilder. Men iaf vilka pangbrudar på bilden?

AHHH, skolan i morgon. Vilket betyder att man måste upp tidigt igen. Men lite kul ska de ändå bli. Nu sitter ja och min mamma ute i solen och planerar för fullt vart i ska åka i sommar. Jag vill till Frankrike, Ungern, Kroatien, Italien och till Österrike. Tror det kommer bli så oxå. Kom på precis att vi skulle ha läst o loggat en massa tills i morgon, jag har läst men inte loggat så får ta tag i de senare dessutom behöver jag göra lite matte, men tänker inte göra de nu när det är så fint ute. Får bli ikväll isf. Nu ska jag gå ut igen och kolla om jag hittar någon mysig stad/land. puss♥

GAAAAAH vilket väder!


kommer säkert inte leva länge till efter denna bilden, men var tvungen. saknar dig!

Tjena! säkert ingen som sitter inne nu vid datan, hoppas jag. Jag skulle bara göra inlägg här och sen ska jag gå ut i solen igen. GGAAAAH! vilket väder! Idag kommer jag bara ligga ute i solen med musik. Hoppas ni har de lika bra som jag just nu. Ha nu en toppen dag! :)

tiden räcker inte till



längtar så jädrans mycket till sommaren, alla jorgubbar, älskar verkligen de!

Hej sötisar! Jag vet att jag inte har bloggat på några dagar men såhär var det: jag var hos min mobror i fredes och sov där till lördag, jag tog med min data så att jag kunde bloggat men då råkade jag glömma strömsladden och såklart hade datan ingen ström alls. Så därför gick de inte som de skulle. och när jag kom hem i lördes så vara jag tvungen att skynda mig lite, för vi skulle iväg till några vi känner, så då hann jag helt enkelt inte. och nu idag har jag inte heller så lång tid. Vi ska nämnligen iväg till några som vi känner i Hällevik.Men jag ska försöka hinna med att blogga lite till idag, annars blir det tidsinställda. Nu ska jag kila ner och gå ut i solen lite grann, puss ♥

grattis


i like you

Tjena nixen! Ett lite senare inlägg. Men så är det ibland. Var på stan (igen) en runda, skulle balnd annat lämna tillbaks lite grejer. Fick även lite grejer med mig hem. Shorts, "trekvarts" tröja, byxdress och så var det något till som jag inte minns. Ska inte sitta vid datan mera idag, tror jag. Men förvänta er inte ett till inlägg idag, men de kan ändå hända att det kommer ett ändå, vi får se. Mamma fyller ju år idag, så grattis. Vet även att Nathalie fyller år idag, så stort grattis till båda! puss ♥

idag igen


Agon Mehmeti & Ivo Pekalski

Tjena! Har hunnit med en hel del idag. Var i stan i morse med josefin och har även hunnit med att åka till malmö och gå runder på ikea och sett på fotboll, där blev ni förvånade. Malmö som alla i min familj krigar här hemma mötte mjällby och självklart vann malmö med 1-0. Nu borde jag nog sluta skriva och gå till josefin istället. Ni kommer inte bli överraskade men Josefin sover här i natt igen. Som jag sa tidigare så kommer hon och går.Ni får ha de bra, puss♥

EN I FAMILJEN




Hej på er! var sjukt mysigt att sitta och titta på solnedgången, något ni måste göra. Självklart så hängde josefin med mig hem och nu sitter vi här igen med vars en data och bloggar. Glömde nämna att hon ska sova här inatt, igen. Ingen nyhet. Hon är ju en i familjen här hemma. Kommer och går. Nu ska vi nog kolla på en film, en skräckis. God natt ♥

solnedgång


kroatien

Fick precis en lysande idée om att hade de inte varit mysigt att ta en filt och ett paket jordgubbar och sätta sig i solen, snacka och titta på solnedgången. Det ser så sjukt fint ut på filmer, och jag har alltid velat göra det. Så ska fråga josefin. Jag vet man brukar gå och göra sånt med sin kille,  så josefin får vara min ikväll om de blir av. Två bästa vänner som kollar på solnedgången och äter jordgubbar? Mysigt.

NYTT

Nu är jag hemma har varit de en stund, blev mycket snack och även glass. Ni kan se på bilderna här nere vad jag köpte, gillar verkligen den slappa byxdressen från h&m, så skön och enkel, tänk va mysigt  att ha på sig när man tex ska tillbringa en dag i bilen eller när det är regning och man bara sitter och myser framför datan eller tvn! Men klart bäst va ju jordgubbarn, köpte två askar och de är redan slut...

för er som ville veta så köpte jag eva solo till mamma med orange (filt över?) 


byxdressen är från h&m 199;- | linnet från indiska 99;- | gulliga klämmer från lindex 39,50;-
byxdressen är från h&m 199;- | linnet från indiska 99;- | gulliga klämmer från lindex 39,50;-



jordgubbar från torget 15;- | flätat skärp från lindex 79,50;- | blommiga shorts från lindex 199;-



to town


min underbara katt! 

God förmiddag! Nu har jag stigit upp och gjort mig klar, eller har varit klar ett bra tag. Har varit duktigt och städat efter helgen. Nu ska jag dra in till staden och hoppa runder lite. Ska handla mammas fördelsedags present, hon fyller år på tordag. Ska köpa en sådan EVA SOLO, (klicka på namnet om ni inte vet vad jag menar?). Fast tänker inte köpa en svart, lite tråkigt, ska ha mer en limegrön, gul, eller orange eller något.  pussen ♥

Ladda ner igen?



Ni har säkert hört vad som ska hända med spotify den 1 maj? Om inte så... Om man har gratisabonnemang så kommer man bara få lyssna på musik i tio timmar per månad. Inte ens en halvtimme varje dag? Och man kan bara lyssna på en och samma låt max fem gånger varje månad för då blir låten "låst". Om man vill ha spotify som de är idag, men utan reklam så får man köpa spotify premium, antingen för 49kr eller 99kr. Jag kommer att köpa iaf. Jag tror att många kommer att börja ladda ner igen som innan. Hade de inte varit bättre om de inte tog bort gratisabinnemanget, förstå att de vill tjäna lite pengar på dehära men ändå? ett tips till er som inte vill betala för spotify i framtiden kan gå in här! (de är ett program som liknar spotify men ni kan inte ladda ner de än, men snart så) och för er som vill läsa om allt detta kan läsa om de här!

sola



Man får passa på att vara ute i solen nu är de äntligen är så fint väder. Så nu ska jag ta med mig datorn ut till terrassen och sola och lyssna på musik. ska även ta med mig mitt kalla citronvatten.  puss ♥

FF


jag o josse gör den godaste maten som finns tillsammans, men baka de kan vi inte, allt blir fel... på bilden är det fläskfilé som är inlindad i bacon med sky över och till de hade vi hemmagjorda pommes med bea sås.

Hej, några dagar sen sist, men nu kör vi på med bloggen igen. Jag har haft ff hela helgen och då har josse sovit här och vi har haft de super. Om man bortser från vår dåliga start på söndags morgonen (Vi hade typ 10 minuter på oss att gå upp ur sängen och vara i kyrkan, men vi hann, tur att jag hade så nära då). Måste tillägga att vi hittar på såna sjuka saker när vi är tillsammans, som tex. Vem kommer på en idea om att man ska gå upp på vinden och hämta en docka och sedan klippa sidecut på den? jo vi?. Nu är det påsklov och det är toppen, kunde inte vara bättre planerat, och det är ju underbart väder ute!

varför?



hej! kom hem för mitt "utpressningssamtal" för ett tag sen, och jag lovar det var ett utpressningssamtal inte utvecklingssamtal. näsan iaf. ska börja jobba med engelska nu får se hur de går. sitter och känner mig arg och ledsen men jag vet inte för vad? ensam. hoppas ni har det bättre iaf. ska fortsätta nu med min "homework".

utpressningssamtal



Tjenare!
Idag kommer det bli en hel plugg-dag. Har tyska tills i morgon och vi ska skrev två brev? det ska väl ändå gå bra. engelska läxa till fredag med, massa gloser och skit plus en fet engelska bokrecension? omg. har mycket att göra. glömde nämna att jag har utpressningssamtal (så fint som sabah och jag kallar det) ikväll halv sex, men de ska nog inte bli så farligt. nu måste jag fortsätta med min tyska. pussen ♥

min lilla Fabregas


min egna "fabregas" får stå för denna bilden.

Tjena! hur har ni de i värmen? jag har de toppen på andra sidan datorn om man räknar bort min förkylning, min hosta och folk som leker något de inte är och behandlar alla som skit, nog om de. Har en massa som jag ska hinna med denna veckan, så längtar till det blir helg för då är allt inlämnat och provet gjort. föröker göra lite på min engelska recension men fb ta över och pappa håller på att fixa med antennen till min tv så det är lite svårt att koncentrera sig ha de underbart nu i värmen. puss ♥

kan inte tro de är sant


min mupp & jag

Hej! jag har varit lite off på bloggen, men de är ju så fint väder ute och de är nu sommakänslorna börjar komma på riktigt! men kan ändå inte riktigt tro det är sant, det var ju inte så längesen som de vi hade snö. tänkte bara uppdatera lite snabbt innan jag ska gå ut och göra min läxa ute i solen. var på gudtjäns imorse, och de var nog den segaste på länge. naj nu ska jag gå ut i solen igen, så länge de varar! puss ♥

I Am Number Four



inlägget skulle upp för några timmar sen!

Tja! ikväll står bio på listan ska gå och se I am number four med några kompisar. Har nu varit med bästavän, eller jag vet inte om hon är min bästavän just nu, faktiskt, hon går mig på nerverna. så sjukt störig, aldrig träffat någon som är lika crazy som hon. hatar henne. nog om de nu! ska gå ner och kolla om maten ät kvar annars får jag äta när jag kommer hem. ha ne bra fredagskväll allihopa! puss ♥

poängen


tusen tack, josefin! för er som undrar varför jag bara har massa "frukt" tuggummi så är det för att jag inte äter mint, verkligen hatar de. tål knappt lukten utav mint, för er som ville veta? 

fick massa tuggummi av bästavän i måndes, blev sjukt gald. hon är så snäll! oftast iaf. men börjar fundera på vad poängen med de hela var, för nu sitter jag bara och tuggar och tuggar så jag får ont i käkarna men ändå fortsätter jag att ta nya? man blir beroende. men nu ska jag sluta. onödigt inlägg men alltid något haha. puss ♥



ÅHHHH



ååååhh, sitter och kollar runt lite på internet och hämnade på denna sidan. och känner nu att jag vill ha nya ear cuffs och smycken! ska nog bestäla därifrån snart. hah. jag blir helt pank på allt detta, besätller hem nya grejer hela tiden känns det som. men är i behov av lite nytt och fräsht. hej så länge! ♥

RUN


innan vi började springa!


Äntligen hemma! Kom hem för ett tag sen. Var ute och sprang tillsammans med bästavän, har inte sprungit på jättelänge så det var jobbigt men ändå skönt. Ska nu skriva klart här sen läsa några bloggar sen stänger jag av och börjar läsa min engelska bok som jag hoppas läsa ut nu ikväll.  puss på er!♥

NITAR



Tjenare! Har preic gjort klart tyska läxan och ska snart börja med eneglskan, men orkar inte, men man måste. Kollade precis runt lite och blev sugen på att beställa hem lite nitar härifrån, skulle vilja ha nitar på ett bra shorts. vad tycker ni ska jag eller ska jag inte? lite senare ikväll ska jag och josse springa lite, träninen har halkat efter lite nu men får ta nya tag och börja igen... ni får ha en bra kväll, puss ♥

mår inte bra


Tjenare, bloggen har halkat efter lite nu dessa dagar men har haft en massa att fixa och göra. så nu vet ni de. Har varit på konfa idag och planerat och ordnat med lite inför konfirmationsdagen.  just nu gör jag inte så mycket lyssnar på musik och läser lite bloggar occh jag mår sjukt illa helt plötsligt. vill bara gråta så ont de gör men det ska jag inte göra. ska gå och ta en dusch och sätt mig och kolla på tv en stund. ni får ha de toppen resten ut av dagen, så hörs vi! puss

farmor time



Tja! Nu har jag preic ätit och det blev plankstek på menyn, så hemskt gott och lite senare ska vi ha chocklad fondy, mums. och då ska vi inviga jordgubbar för i år. min kära farmor har varit här hela helgen vilket hon inte är så ofta för att hon bor i simrishamn.  fågade ut henne innan om lite so fårgor vi har bla. vad hon tycket om dödstraff vid olika brott, rätt/fel, om när är man man en människa, när ägget blivit befruktat, när hjärtat börjat klappa, eller när man ha födds och de sista hon fick fundera på var: vad är menningen med livet? ni kan ju också svara på de om ni har något rimligt svar? jag tycker det är skitsvåra frågor? vad är rätt vad är fel? hmm. men ni får ha en bra lördag. Puss ♥

RSS 2.0